skip to Main Content

Nordiske mærker mere kendt end EUs

Coop Analyse har offentliggjort en meningsmåling foretaget i begyndelsen af året, hvor 1.016 personer blev spurgt om kendskabet til 54 forskellige mærker. Og de mest genkendte mærker er:

Ø-mærket: 81 pct.
Änglemark: 78 pct.
Nøglehullet: 78 pct.
Svanemærket: 68 pct.
Fairtrade: 68 pct.

EUs mærkningsordninger er langt fra så kendte:
EUs energipil: 30 pct.
EUs økologimærke: 24 pct.
EU Blomsten: 16 pct.

De fem mærker, som folk bedst ved hvad står for, er: Ø-mærket, energipilen (EUs), Fairtrademærket, elektronik-mærket (elektronik må ikke smides i skraldespanden), og Nøglehullet.
Kun lidt over halvdelen af de adspurgte ved, hvad EUs økologimærke står for.

De fem mærker, folk finder mest troværdige, er: Ø-mærket, Svanemærket, elektronik-mærket, energipilen og genbrugsmærket.
De fem mærker, som folk bruger mest, er: Energipilen, Ø-mærket, Vælg fuldkorn først-mærket, Fairtrade-mærket og Nøglehullet.

Læs mere hos Coop Analyse ”“ [klik her!->http://fdb.dk/analyser
]

Back To Top

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Vi bruger cookies i forbindelse med besøgsstatistik.
Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker OK herunder, betragtes dette som din accept.

Luk